k

Ubuntu Telefonlar İçin İşletim Sistemini Tanıttı


Masaüstü bilgisayarlarda ciddi bir kullanıma sahip olan işletim sistemi Ubuntu, gözünü akıllı telefonlara da dikmişti. Bir süredir yoğun şekilde “Ubuntu for Phones” (telefonlar için Ubuntu) ismi ile çıkaracağı işletim sistemi üzerinde çalışmalar sürdürülürken nihayet resmi tanıtımı gerçekleştirildi.


Ubuntu.com resmi internet sitesi üzerinden bir video ile de etkili bir tanıtım gerçekleştirilmeye çalışılmış. Aşağıda izleyebileceğiniz 22 dakikalık videonun yaklaşık 6. dakikasından sonra asıl olarak Ubuntu for phones tanıtılmaya başlanıyor.



Özellikle açık kaynaklı olması yönüyle beğenileri toplayan Ubuntu’nun yer aldığı telefonların 1 sene içerisinde kullanıcıların karşısına çıkması bekleniyor. Android ve iOS gibi lider işletim sistemlerinin karşısına büyük bir iddia ile çıkmasına rağmen Ubuntu’nun ne denli başarılı olabileceği de bilinmiyor. Android ve iOS’a karşı üreticiler ve kullanıcılar tarafından eğer destek görürse mobil işletim sistemi pazarında ciddi bir yere gelebilecek kalitede ve kullanışlılıkta.


Ubuntu’nun resmi sitesinde video dışında tanıtıcı diğer yazı ve materyallere de ulaşabilirsiniz. Ayrıca Design and user experience sayfasında işletim sistemi hakkında ufak bazı demolara da yer verilmiş.


Ubuntu’nun arkasındaki firma Canonical, açık kaynak kodlu Ubuntu’nun daha iyi yerlere gelebilmesi için geliştiricilerden ve kullanıcılardan destek bekliyor. Başta da söylediğimiz gibi özellikle masaüstü bilgisayarlarda daha yoğun kullanıma sahip olan Ubuntu’nun telefonlardan sonraki hedefi ise tabletler olacak gibi gözüküyor.

Previous
Next Post »